Sekadar Renungan Buat Semua...

"Kelemahan kita yang utama ialah mudah berputus asa, cara yang pasti untuk berjaya ialah mencuba dan terus mencuba "

"Prevention is better than cure"

Maixara C- Sential Vitamin C 10,000mg

Maixara C- Sential Vitamin C 10,000mg
Percaya atau tidak kulit saya menjadi lebih CANTIK & CERAH tanpa jerawat? Saya pernah makan vit C jenama lain.. tetapi kesannya tidak SEHEBAT MCS... Lihat perubahan saya selama berMCS... MCS Suplemen Terbaik 2013! sms/wassap 019 3464393

MAIXARA SLIM LOOK

MAIXARA SLIM LOOK
Maixara Slim Look Losyen (MSL) 250ml DIJAMIN BERKESAN! Hanya sapu 2x sehari anda akan nampak kesannya yang SUPERB dalam masa 3-7 hari sahaja! Cubalah MSL hari ini....... Untuk menjadi Pengedar hanya RM645 sahaja! sms/wassap 0193464393

TESTIMONI MAIXARA

DAPATKAN MAIXARA PADA HARGA PROMOSI SEKARANG>>> HARGA PROMOSI BERAKHIR HUJUNG MEI 2012

MINI STOKIS / PENGEDAR / DROPSHIP DI ALU-ALUKAN

SMS/WASSAP 019-3464393

KULIT KERING DAN TUMIT KERAS DAH HILANG

KULIT KERING DAN TUMIT KERAS DAH HILANG

JERAGAT HILANG DALAM 2 MINGGU

JERAGAT HILANG DALAM 2 MINGGU

KULIT CERAH DALAM 7 HARI

KULIT CERAH DALAM 7 HARI

29 July 2012

INFO MENGENAI PEROKOK...

 

 


Anda seorang perokok atau di kelilingi oleh mereka yg merokok.. Tahukah anda seorang perokok mempunyai kadar pengoksidaan dalaman dan radikal bebas yang sangat tinggi. Dikatakan lebih satu trilion radikal bebas terhasil dalam setiap sedutan. Banyaknya!!!  Jadi, mereka memerlukan lebih antioksidan berbanding orang biasa. Manakala bagi perokok pasif menghirup asap dari rokok orang lain yang tersebar luas di udara, maka di pastikan risiko penyakit yang di terima oleh perokok pasif sama dengan perokok aktif. Secara kesimpulannya perokok dan mereka yg menhhirup asap rokok memerlukan antioksidan.

Apa itu antioksidan?
 Antioksidan merupakan sebutan untuk zat yang berfungsi melindungi tubuh dari serangan radikal bebas. Yang termasuk ke dalam golongan zat ini antara lain vitamin, polipenol, karotin dan mineral. Secara alami, zat ini sangat besar peranannya pada manusia untuk mencegah terjadinya penyakit.

Darimana sumber antioksidan?
Antioksidan boleh didapati dari sumber makanan. Beberapa contoh makanan sumber antioksidan antara lain :


Vitamin A : brokoli, sayur hijau, bayam, labu, hati, kentang, telur, aprikot, mangga,susu dan ikan.


Vitamin C : Lada/merica, cabe, peterseli, jambu biji, kiwi, brokoli, taoge, kesemek, pepaya,stroberi, jeruk, lemon, bunga kol, bawang putih, anggur, raspberri, jeruk kepruk, bayam,tomat dan nanas.

Vitamin E : Asparagus, alpukat, buah zaitun, bayam, kacang kacangan, biji bijian, minyak sayur, sereal.

Karotin : Beta karoten, lutein, likopen, wortel, labu, sayur sayuran hijau, buah buah berwarnamerah, tomat, rumput laut.

 


Haaa.. disini saya mencadangkan beberapa supplement yang tinggi antioksidan.. murah , selamat, berkualiti….Cadangan suplemen ini utk meningkatkan antioksidan dalam badan BUKAN memberhentikan tabiat merokok.. sebab apa saya kata begitu.. nak buang tabiat merokok perlukan KOMITMEN dr perokok tu sendiri...

Utk cadangan supplement blh pm saya untuk keterangan lanjut .. Jom amalkan kehidupan yang sihat…


email : zulaikha82@gmail.com
tel no /whatapp : 019 3464393
fb : sabun susu beras ( email : sabunsusuberas82@gmail.com)
ym : sitinazs@yahoo.com (atau ) ika_naz00


Continue Reading...

WEIGHT MANAGEMENT




Kenapa berat susah nak turun walaupun makan sikit?

•Sebab kurang protein >> protein ni umpama kilang utk proses lemak-lemak dalam badan. Kalau kilang tak proactive so lemak berkumpul.

Cadangan >> ESP + Cinch

Plan Weight Management terbaik
•           ESP+ Cinch2.
•           Omega + lecithin+ garlic3.
•           VIVIX

credit to Ainul


email : zulaikha82@gmail.com
tel no /whatapp : 019 3464393
ym : sitinazs@yahoo.com (atau ) ika_naz00

Continue Reading...

08 July 2012

SET-SET BREASTFEEDING

Disini turut diserta Set utk BF mom.. set ini menjadi pilihan ibu-ibu sekarang...~ set 3M ni lah... kalau yg mula2 try set minimal BF (set B)..next order...diorg mesti tambah order...set 3M ni atau plg kurang continue set B dan add-on Energising soy protein(ESP)... tu set Basic..set breastfeeding yg di tawarkan ada pelbagai.mengikut bajet n keperluan masing2... jgn sampai membebankan diri..mari saya senaraikan set2 yg ada ye:

SET-SET BREASTFEEDING

Option 1 : 
Set 3M (super duper milkbooster)- set terbaik!!!set b + 120's ostematrix +1 canister esp
*****************************
option 2 :
Set Basic
set B + ESP

*********************************
option 3 : 
Set B (minimal)
120's vitalea (Multivitamin), 120's B complex, 180's Vitamin C dan 330's Alfalfa
*******************************
Option 4 : 
Set E (medium)
set b + 120's ostematrix
*********************************
option 5 : 
Set Eu-Four Pack (medium)
set E tp tanpa alfalfa
**********************************
option 6 : 
Set Eu-Four pack PLUS (super duper milkbooster)
Set Eu Four pack + ESP
**********************************8

***add on Performance drink utk PUASA!!!
* alfalfa tidak boleh diambil oleh pesakit SLE@G6PD
Disini saya kongsikan beberapa testimoni ibu2 yg menggunakan set bf 3M. happy surfing. semoga menjadi galakan kepada ibu-ibu diluar sana utk teruskan penyusuan susuibu sehingga anak 2 tahun..amin




Just follow basic rules dalam penyusuan..InsyaAllah..anda juga boleh dapat menghasilkan susuibu seperti mereka. dan suplemen membantu utk jdkan tubuh ibu sihat, bertenaga, tidak stress dan mempercepatkan penghasilan susu HANYA dengan syarat perkara dibawah dipatuhi

1. kerapkan pengosongan payudara. pump/df sekerap mungkin.plg lama jarak 3 jam sekali.lg kerap lg bagus.
2. pengambilan air kena plg kurang 3L sehari
3. elakkan stress dan keep on berdoa...berdoa...dan tawakal


itu aje...mudah kan :)



jika anda berminat utk membuat pertanyaan / membeli suplemen Shaklee, saya boleh dihubungi di:
019-3464393 (whatapp)
ym : ika_naz00


Hubungi saya utk dapatkan special price. Namun, konsultasi percuma hanyalah utk customer-customer tersayang :)
  
kredit : http://www.yourfabulousmama.com
Continue Reading...

ESP ( ENERGIZING SOY PROTEIN)

Energising Soy Protein (ESP) : 

- Ia adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel.
- Protein adalah amat penting dalam pembinaan tubuh badan kita, terutama kepada janin dan bayi yang sedang membesar,
- Membekalkan tenaga,
- Memberikan rasa kenyang
- Diperlukan untuk kuku, rambut dan kulit yang sihat
- Membantu sistem pertahanan tubuh untuk melawan penyakit
- Membanyakkan susu badan (milkbooster)
- Membantu mengekalkan kepejalan otot
- Glisemik rendah yang dapat membantu mengekalkan gula dalam darah yang normal
- mengekalkan tahap kolestrol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat


email : zulaikha82@gmail.com
tel no /whatapp : 019 3464393
ym : sitinazs@yahoo.com (atau ) ika_naz00
Continue Reading...

07 July 2012

... VITAMIN C....





Vitamin C adalah salah satu vitamin yang paling terkenal, Seperti yang kita tahu, vitamin C bermanfaat sebagai antioksidan yang universal dan kos effektif. Vitamin C juga menggalakkan kulit yang cantik dari dalam dan luaran, membantu meningkatkan sistem imun, dan membantu mencegah beberapa jenis kanser.

Vitamin C dan Resdung

Resdung ialah merupakan virus kanser yang hidup di bawah lapisan kulit.Ia mengalirkan darah kotor yang menjadi punca kepada kerosakan kulit muka.Virus ini turut mengalir bersama darah yang boleh menjadi punca kepada kerosakan organ-organ tertentu dalam badan.Simptom resdung ialah seperti sakit kepala, gatal-gatal, rambut gugur, hidung berair, bersin selalu, mulut berbau busuk,mata gatal-gatal,penglihatan kabur,telinga gatal,seluruh muka gatal,jerawat biasa atau batu,muka berbintik hitam,kahak banyak di kerongkong,gatal pada badan tertentu serta hidung berdarah.

Dengan pengambilan Vitamin C Shaklee secara konsisten, ia mampu merawat penyakit resdung yang kronik tanpa perlu membuat rawatan resdung. Hanya perlu mengambil 1 kapsul sehari sudah mampu merawat masalah resdung yang anda hidapi, di awal pengambilan disarankan mengambil 2 kapsul sehari iaitu pada waktu pagi dan malam, setelah sebulan pengambilan Vitamin C, anda boleh mengurangkan pengambilan dari 2 kapsul kepada 1 kapsul setiap hari.
Dengan mengamalkan Vitamin C Shakle, anda tidak lagi mengalami masalah:

-Bersin setiap pagi
-Gatal telinga & tekak
-Mengalir cecair putih setiap masa
-Batuk berkahak
-Nafas berbau
-Gatal hidung & mata
-Sakit kepala
-Sakit gusi

JIKA ANDA MEMILIH VITAMIN C SHAKLEE UNTUK RAWATAN RESDUNG, ANDA TELAH MEMBUAT PILIHAN YANG TEPAT KERANA IA AMAT BERKESAN DAN AMAT MENJIMATKAN, 180 KAPSUL ADALAH UNTUK KEGUNAAN 6 BULAN, WOW... SGT JIMAT BUKAN!!!

email : zulaikha82@gmail.com
tel no /whatapp : 019 3464393
ym : sitinazs@yahoo.com (atau ) ika_naz00


************************************************************************8



Vitamin C  amat bermanfaat pada kesihatan manusia. Semua orang tahu bahawa Vitamin C boleh membuatkan kulit menjadi cantik dan licin. Benarkah begitu?
  • Vitamin C membantu pembentukan kolagen iaitu sejenis protein yang menyusun tubuh manusia. Kolagen adalah struktur yang terlibat dalam pembinaan tulang, gigi, sendi, otot dan kulit. Perkataan kolagen itu sendiri berasal dari Yunani yang bererti lekat atau bersifat sebagai pelekat.Sebab itulah si pengamal akan mendapati kulitnya lebih licin, tegang dan cantik, dan luka cepat sembuh kerana ia membentuk perhubungan tisu badan yang kuat.
  • Vitamin C menjaga salur darah agar tidak mudah pecah, mencegah pengerasan salur darah, membantu proses metabolisma kolesterol iaitu pembentukan asid hempedu yang penting dalam proses pemecahan lemak. Sebab itulah mereka yang menghidap darah tinggi amatdigalakkan mengambil vitamin C bagi mengelakkan stroke dan jantung tersumbat.
  • Detoksifikasi. Vitamin C berupaya mencantumkan bahan logam berat seperti plumbum, raksa, arsenik dan lain-lain toksik menjadikan ianya tidak bahaya pada buah pinggang dan dapat dinyahkan daripada badan dengan lebih mudah. Mereka yang merokok patut menjadikan vitamin C sebagai kawan baik kerana ia dapat membersihkan darah dan mengelakkan buah pinggang anda daripada mengalami kerosakan yang teruk.
JADI SAYA MENCADANGKAN VITAMIN C INI….


Shaklee Sustained Release Vita-C™ 500mg berupaya memberikan perlindungan berkekalan, jam demi jam dengan menggunakan sistem perlepasan berkekalannya. Vitamin C merupakan bahan antioksida yang berkeupayaan tinggi yang juga turut dikenali sebagai nutrisi yang berupaya melakukan semua perkara. Sustained Release Vita-C mengandungi:
  • Kandungan Vitamin C yang tinggi.
  • Sistem perlepasan berkekalan dalam menyalurkan Vitamin C yang menyamai kandungan satu setengah biji buah oren untuk setiap jam selama lima jam.
  • Formulasi yang membantu mengekalkan pertahanan antioksida secara semulajadi, kekuatan sel, kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan salur darah *

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

email : zulaikha82@gmail.com
tel no /whatapp : 019 3464393
Continue Reading...
 

ieka health & beauty online shop Copyright © 2009 Girlymagz is Designed by Bie Girl Vector by Ipietoon